MoeskoMusic - ambient blog

(HUN) Magyar nyelvű ambient zenei blog kritikákkal, interjúkkal, mixekkel, valamint mindenféle földi és földöntúli jóval.

(ENG) MoeskoMusic is a Hungarian ambient music blog with reviews, interviews, podcasts and many other things from behind closed eyelids.

Friss topikok

  • GTJV82: Én ezt miért csak most fedeztem fel?! :) Nagyon jó!!! (2014.05.07. 08:46) Maitreya: .74
  • GTJV82: Érdekes, nekem meg pont ilyen bealvós/álmosító hangulat jött le róla. :) Persze attól még nagyon s... (2014.05.07. 08:46) Orbit Over Luna: Transit
  • Werewolfrulez: @Moesko: Ez legyen a legnagyobb gond a világon :D (2014.04.22. 23:52) Anne Chris Bakker: Reminiscences
  • GTJV82: Ez is egy hazai album, ajánlom mindenki szíves figyelmébe: stereomantra.bandcamp.com/album/magic-... (2014.04.16. 08:45) HAZAI LOOPOK
  • pszichedeliksiheder: Még annyit fűznék hozzá amellett, hogy zseniális lemez; a World of Sleepers után ez lett volna a k... (2014.03.25. 12:55) Carbon Based Lifeforms: Twentythree

2011.11.21. 03:05

Stormloop-interjú Kev Spence-szel

Stormloop-interjú Kev Spence-szel

2011.11.21. 03:05 Moesko Szólj hozzá!

Magyar nyelvű interjú a Glacial Movements legfrissebb tagjával, Stormlooppal.

A Glacial Movements jobbnál jobb és hűvösebbnél hűvösebb ambient lemezekkel lep meg minket. A 2011 minden eddiginél erősebb évnek tűnik: alighogy kijött Loscil-remek (coast/range/arc) és a Mørketid remixalbum (Bvdub munkája), máris itt egy újabb gyöngyszem, jobban mondva hópihe, ezúttal egy újonctól. Kev Spence-szel az album készítéséről, főbb hatásokról és a jövőbeli tervekről beszélgettem.

You can also read this interview in ENGLISH.

Olvasás közben akár meg is hallgathatod teljes hosszában ezt a lemezt a gogoyokón.


Ez az első lemezed, amelyet felkarolt egy kiadó. Hogy kerültél a Glacial Movementshez?

Eleinte mindössze rajongójuk voltam a Facebookon. Aztán arra gondoltam, miért is ne kérdezhetném meg Alessandro Tedeschit, érdekli-e őt a munkám. Meghallgatott néhány számot a Soundcloudon. Azt mondta, mutassak mást is, így hát elküldtem neki a Snowbound demóját. Imádta. Azt mondta, ezzel lehetne kezdeni valamit, csak egy kicsit rövidebbre kell fogni a pórázt. Volt 15 szám, ebből tízet kellett kiválasztanom, hogy kb. megmaradjunk az 50 perces játékidőnél.  Időközben én feltöltöttem néhány régebbi munkámat a Bandcampre. Szóltam is Alexnek, ő pedig meghallgatta, és az egyik EP nagyon bejött neki. Végül aztán úgy alakult, hogy a most megjelenő Snowbound* első öt száma az először küldött demóról van, a maradék öt pedig a 2005-ös régiekből.


Mennyire különbözik a Snowbound* a korábbi munkáidtól?


Annyira nem. Ez is egy télies ambient lemez némi drone-beütéssel, tehát pont az, amivel eddig is kísérleteztem. Mindig akkor kerülök kreatív periódusba, amikor az őszi-téli hónapok jönnek, a kinti mínuszok és a kellemes benti meleg. Ilyenkor van időm szórakozni a cuccaimmal, főleg karácsonykor, ha bővül valamivel a kollekció.


Mivel dolgozol?


Szoftver-hardver kombóval. Manapság leginkább a Propellerhead’s Reason 6 progit használom, amióta megjelent 2000 körül, imádom. Ezen kívül jó még a Logic Pro, néhány Spectrasonics plug-innel. Van egy Roland MC-909-esem is, de ezt már nem sokat használom. Inkább a Korg MS2000br, a Novation Nova és a Yamaha Rm1x szintiket és a Fender Telecaster Deluxe gitárt. Ezenkívül még: Electro Harmonix-, Boss- és TC electronic effektek, plusz egy Tascam környezeti hangfelvevő.


Mesélj egy kicsit a lemezkészítés folyamatáról!


A Snowbound* nagy része gépen készült, de sok rajta a környezeti hangfelvétel, az elektromos gitár, továbbá egy csomó effekt, szintik és mozifilmből vett szemelvények. Először általában csak kísérletezek, felveszem, aztán elteszem későbbre. Előbb vagy utóbb szinte minden egyes kis loopnak lesz helye valahol. Leginkább késő este szoktam visszahallgatni az eredményt, ilyenkor rögtön tudom is ellenőrizni, hogy megvan-e a számnak a késő esti ambient atmoszférája. Már nem is tudom, hányszor aludtam el fejhallgatóval a fülemben, hogy aztán arra ébredjek, hogy kis híján megfojt a füles zsinórja!


Ez egy mély winter ambient album. Próbálkoztál már más műfajjal is?


Hát 18 éves koromban basszeros voltam egy metálbandában, ez kábé az ambient ellentéte, nem? Haha! De persze, az indie rockos haverjaimmal jammeltem jó sokat. Elektronikus IDM-szerű zenét először Electropod néven kezdtem készíteni. Néhány szám még mindig megvan a MySpace-en, de nem valami jók.


És akkor hogy jött pont az ambient?


Asszem, minden a gyerekkoromban kezdődött. Bírtam a Kraftwerket, Howard Jonest, az Electric Light Orchestrát, meg az olyan bandákat, mint a Genesis, a Marillion vagy a Rush. Aztán 1992-95 körül hirtelen az ambientet hallgatni is menő lett. Akkoriban én még az indie rocknál, a 70-es évek folkjánál és a jazznél tartottam, szóval az ambient egészen új élmény volt. Nem dance, nem new age… mintha klasszikus zene lenne a jövőből, ami bármivel vegyíthető. Elsősorban a Future Sound of London- és a The Orb-lemezekre gondolok. Mikor a chillout-szobák divatja elindult, az ember hirtelen érezni kezdte a műfaji sokszínűséget. Én egyfajta CD-gyűjtő srác voltam, így mikor együtt laktam a haverjaimmal, gyakran punnyadtunk a hátsó szobában az éjszakai buli után, a lejátszóban ezzel az új, fura ambient zenével.          


Egyesek azt mondják, az a legjobb az ambientben, hogy más műfajokkal ellentétben nem változik együtt az idővel és a különböző zenei irányzatokkal. Te mit gondolsz erről?


Szerintem van lehetősége változni vagy beleolvadni más műfajokba. Már most is ezt teszi, de szerintem te a klasszikus, szinti-alapú, Steve Roach-féle ambientről beszélsz, ahol nincsenek dobok, csak szép vonósok, ami olyan, mintha klasszikust játszanál a szintin. Ami persze remek, de sok olyan ambient zenész van, akik sokkal inkább a különféle hangsávrétegek közötti játékra koncentrálnak. Ilyen például Stephan Mathieu, Taylor Deupree vagy a Pjusk. Szóval folyamatosan változik, és ha például Roach vagy Biosphere hirtelen dudákat kezdene sample-ökbe tömöríteni, talán még én is csatlakoznék!


Ha bárkivel együtt zenélhetnél, kit választanál?


Asszem a Rush tagjait. Középsuli óta nagy rajongójuk vagyok, ők a legjobbak, akiket valaha élőben hallottam zenélni. Szintén jó lenne együtt dolgozni az új-zélandi énekes-dalszerzővel, Bic Rungával. Gyönyörű hangja van, bár lehet, hogy én elvinném az Enya-irányba. De ha ambient zenészekre gondolsz, Geir „Biosphere” Jenssent és Steve Roachot választanám, mert ők a legnagyobbak az elektronikus ambient zenében.


Végezetül hadd kíváncsiskodjak! A lemez címében mit jelöl a csillag?


Nem olyan, mint egy hópihe? De persze van mögötte egy pici titok is. Mint mondtam, a Snowbound alapból 15 számos demónak indult, és ebből ti most csak ötöt hallhattok a végleges Glacial Movements-lemezen. A maradék tizet szeretném feltölteni a Bandcampre. Annak a lemeznek lehetne az a címe, hogy Snowbound** The Tracks Left In The Snow (a hóban felejtett számok). Decemberben fel is lehetne tölteni őket. Talán ingyenes is lesz, legalábbis azoknak, akik megvették a Snowbound*-ot.

 

A Snowbound* november 21-én lát napvilágot a Glacial Movements égisze alatt. Érdemes meglátogatni a kiadó honlapját, Stormloop bandcampjét, ahol a régiek mellé folyamatosan várhatunk új anyagot. Ez pedig a facebookos Stormloop-profil.

Címkék: interview 2011 glacial movements stormloop

A bejegyzés trackback címe:

https://ambient.blog.hu/api/trackback/id/tr853399642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása