MoeskoMusic - ambient blog

(HUN) Magyar nyelvű ambient zenei blog kritikákkal, interjúkkal, mixekkel, valamint mindenféle földi és földöntúli jóval.

(ENG) MoeskoMusic is a Hungarian ambient music blog with reviews, interviews, podcasts and many other things from behind closed eyelids.

Friss topikok

  • GTJV82: Én ezt miért csak most fedeztem fel?! :) Nagyon jó!!! (2014.05.07. 08:46) Maitreya: .74
  • GTJV82: Érdekes, nekem meg pont ilyen bealvós/álmosító hangulat jött le róla. :) Persze attól még nagyon s... (2014.05.07. 08:46) Orbit Over Luna: Transit
  • Werewolfrulez: @Moesko: Ez legyen a legnagyobb gond a világon :D (2014.04.22. 23:52) Anne Chris Bakker: Reminiscences
  • GTJV82: Ez is egy hazai album, ajánlom mindenki szíves figyelmébe: stereomantra.bandcamp.com/album/magic-... (2014.04.16. 08:45) HAZAI LOOPOK
  • pszichedeliksiheder: Még annyit fűznék hozzá amellett, hogy zseniális lemez; a World of Sleepers után ez lett volna a k... (2014.03.25. 12:55) Carbon Based Lifeforms: Twentythree

2009.09.05. 18:40

Mint Julep: Songs About Snow

Mint Julep: Songs About Snow

2009.09.05. 18:40 Moesko 8 komment

Kiadó: Unseen Records
Megjelenés ideje: 2008. november 4.
Műfaj: shoegaze, downtempo

1. Arristea
2. Stay
3. Drawing Lines
4. Every Word
5. Your Letter
6. Aria
7. To The Sea
8. Isoline (by Helios)


A közhiedelemmel ellentétben a shoegaze nem elektronikus zenei műfaj, valamikor a '80-as évek végén fejlődött ki az angolok soft rock zenéjéből, a mai közhasználatban viszont olyannyira átértékelődött a jelentése, hogy jómagam is e stílussal jelöltem meg a Mint Julep nevű duó bemutatkozó korongját, melyről kevesen tudják, hogy a Heliosként és Goldmundként a zsenijét már jónéhányszor bebizonyított Keith Kenniff és felesége, Hollie Kenniff jegyez.

Tőlem meglehetősen távol áll a shoegaze-ambient, a Hammock zenéjén kívül tán nem is kedvelek mást ezen a területen, ám olyan remekbe szabott finomságok után, mint az Unomia (kritika itt), az Eingya, a Corduroy Road vagy a The Malady Of Elegance, nem tudtam nem megadni az esélyt, hogy a szemtelenül fiatal srác egy tőle (nem is annyira?) távol álló stílusban is megállítsa a szívverésemet. A rááldozott időt pedig tényleg nem bántam meg - de Kenniffnek még kicsit idegen a rockos hangvétel.

Természetesen nem igazi rockzenéről beszélünk, sőt olykor egészen ismerős témákkal találjuk szembe magunkat (az Eingyát bevezető hóban lépkedős taktus itt is visszaköszön), Hollie hangja azonban teljesen sekélyes, a hallgató szinte elsiklik fölötte, és nem ragad magával gitárjáték vagy a dallamvilág sem. Az időnként katartikusra szánt kitörések tökéletesen ügyetlenül időzítettek, ráadásul sokszor válnak önamguk paródiájává - vagyis eltúlzottá. Szerkezetét tekintve egyetlen jelző sem mondható el a lemezről: szám számot követ, ám ez sem gondolat-, sem ütembeli ritmust nem képes felállítani (persze nem ambient lemezről beszélünk, de egy Kenniff-szintű alkotótól evidensnek vennénk az ilyen apróságokat még ezesetben is).

Ha visszaemlékszünk a Goldmund-lemezekre, ahol a zongora szólójátéka is hóval, falevelekkel és szélfúvással körülölelt atmoszférát volt képes teremteni, nyilván nem vonjuk kétségbe az ifjú zenész felfoghatatlan kreativitását, melyet a legzsigeribb hozzáértéssel tálal. Ötletek pedig itt is vannak szép számban, és nem egyszer a kivitelezés is mesébe illő (néha még szó szerint is): ilyen például a Drawing Lines című szösszenet, vagy az azt követő Every Word nyitánya. Összképét tekintve viszont mégsem esik le az állunk, mert az egyébként rövid korong mindig hibádzik valahol: vagy a vokál fülsértő, vagy a hangszerelés esetlen, vagy egyéb olyan momentumok során botlik meg sorozatosan a lemez, amelyek nem zavarnák a hallgatót egy kezdő-, esetleg haladószintű előadó esetében, de ha Keith Kenniffről van szó, akkor nagyon is.

Minden hibája, hiányossága (avagy nagyzolása) ellenére még így is átlagon felüli album - műfaján belül, és azon kívül is -, mely a legtöbb koraőszi napot még őszibbé varázsolja.


10/7

Címkék: 2008 keith kenniff mint julep unseen records

A bejegyzés trackback címe:

https://ambient.blog.hu/api/trackback/id/tr322992640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mex 2009.09.24. 23:54:32

Na paff :) Ez az album túl sok nyomot nem hagyott bennem. Többszöri nekifutásra sem. Ebben a hangzásvilágban vannak nekem jobban bejövésesebbek. :) Viszont minap hajnalban jókat olvastam itt a régi cikkekből. Épp azt néztem, h a kezdetekben sokkal több volt a psychill. Nem tudom a sok chill rajongó merre van, én minden nap felnézek. De ez a pangás.. :S

Ismeretlen_47371 2009.09.25. 19:08:08

Hát bocs... Csak hétvégén vagyok otthon, de akkor sem sokat tudok leülni a gép elé, a kollégiumban még mindig nincs net, és sajnos - úgy látom, érdeklődés se nagyon van, úgyhogy nemcsak idő nincs, motiváció se igazán.

naive · http://naivetravel.blogspot.com 2009.10.03. 20:04:28

ááá, nehogy abbahagyd! annyira jókat írsz, hogy muszáj beszereznem és meghallgatnom őket. Így ismertem meg irazumit, solar fieldst, 36-ot meg a többit. és hogy ehhez a poszthoz is hozzászóljak: néha hihetetlenül el tudja találni a hangulatomat. bár én a lemeznek inkább a a Songs About Fall-t adtam volna. (a To the Sea telitatálat) nagyon várom már az őszt :)

Ismeretlen_47371 2009.10.03. 20:43:06

várod? hisz itt van :D egyetértek, őszies lemez, azért is írtam róla most, nem télen

Rol 2009.10.04. 14:05:53

Sziasztok! Én csak a myspace oldalon levő számokat tudtam meghallgatni, mivel sehol se találtam működő linket, de azok alapján szerintem jó kis album lehet. Esetleg ha valaki küldene mailben egy linket azt megköszönném. A levelező listára én is feliratkoznék.

naive · http://naivetravel.blogspot.com 2009.10.10. 18:02:48

@Rol torrenten, mint minden, ez is megtalálható (de ezt csak te hallottad)

Ismeretlen_47371 2009.10.10. 19:02:35

Még hét elején küldtem egy e-mailt Rolnak, benne a letöltésre mutató linkkel. :)

Mr. Vertigo · http://chocolatejesus.blog.hu/ 2009.10.11. 11:03:19

Akár mekkora tisztelője is vagyok Keith Kenniff-nek, néhány kellemes pillanatot leszámítva ez a lemez szerintem egész egyszerűen unalmas. Kellemes, csak semmivel sem több egy közepes élménynél... Igazából a flickr oldalán található néhány másodperces videók alatti zongora pötyögések jobban hatottak rám :PP Hozzánk egyébként sajnos csak ma ért el az ősz. Ma van az első olyan igazán őszies, rá jellemező nap, mikor hűvöskés időben, enyhén borús ég alatt esőáztatta földön a sok lehúlott levél. Nagyon vártam már :)
süti beállítások módosítása