MoeskoMusic - ambient blog

(HUN) Magyar nyelvű ambient zenei blog kritikákkal, interjúkkal, mixekkel, valamint mindenféle földi és földöntúli jóval.

(ENG) MoeskoMusic is a Hungarian ambient music blog with reviews, interviews, podcasts and many other things from behind closed eyelids.

Friss topikok

  • GTJV82: Én ezt miért csak most fedeztem fel?! :) Nagyon jó!!! (2014.05.07. 08:46) Maitreya: .74
  • GTJV82: Érdekes, nekem meg pont ilyen bealvós/álmosító hangulat jött le róla. :) Persze attól még nagyon s... (2014.05.07. 08:46) Orbit Over Luna: Transit
  • Werewolfrulez: @Moesko: Ez legyen a legnagyobb gond a világon :D (2014.04.22. 23:52) Anne Chris Bakker: Reminiscences
  • GTJV82: Ez is egy hazai album, ajánlom mindenki szíves figyelmébe: stereomantra.bandcamp.com/album/magic-... (2014.04.16. 08:45) HAZAI LOOPOK
  • pszichedeliksiheder: Még annyit fűznék hozzá amellett, hogy zseniális lemez; a World of Sleepers után ez lett volna a k... (2014.03.25. 12:55) Carbon Based Lifeforms: Twentythree

2009.02.21. 20:19

Boozoo Bajou: Grains

Boozoo Bajou: Grains

2009.02.21. 20:19 Moesko 9 komment

Kiadó: Studio !K7
Megjelenés ideje: 2009. február 23.
Műfaj: downtempo, trip-hop, dub, blues, soul

1. Flickers
2. Sign
3. Big Nicks
4. Same Sun
5. Grains
6. Fuersattel
7. Heavy On Me
8. Kinder Ohne Strom
9. Tonschraube
10. Messengers
11. Nebelkloster

Eme bejegyzés gyakorlatilag kommentár nélkül is tökéletesen megállná a helyét, de természetesen meg sem fordult a fejemben, hogy Peter Heider és Florian Seyberth harmadik stúdióalbuma mellett el lehet menni egy szó nélkül. Az új korong hírét már tavaly ősszel világgá kürtölték az akkor még hihetetlenül távolinak látszó megjelenési idővel karöltve, így az ominózus dátumhoz elérkezve egyik rajongó se csodálkozzon, ha a Grains hatására felhagy eddigi életével, és megvilágosodásának következtében hivatásos rétenrohangálónak és pillangószedőnek szedődik, vagy legalábbis egy kisebbfajta világmegváltás megy végbe csodára szomjazó lelkében.

Jónéhányszor belefogtam ebbe a kritikába, és minden alkalommal igyekeztem leírni, mivel is magyarázható határtalan rajongásom és tiszteletem az osztrák csapat iránt, mely leírhatatlan bravúrral vegyíti a legkülönfélébb kultúrák zenetradícióját saját utánozhatatlan stílusukkal, bombasztikus egyveleget létrehozva ezzel, melyben az amerikai blues-soul-folk játszi könnyedséggel karöltve szaladgál a jamaikai reggae-vel, a brazil bossanovával és az európaian hűvös future-jazzel, elszállós trip-hop körettel tálalva. Nem egyszer próbáltam leírni azt az ámulatot is, mellyel nemcsak önálló munkáikat, de Juke Joint néven futó, és eleddig két epizódot fialó válogatáslemezeiket is készítik, mintha csak ott ülnének melletted a félhomályos ambiansszal megvilágított szobádban; füstölő, bor, merengés; és pontosan azt a zenét játszanák, amelyre neked szükséged van egy tökéletesen laza estéhez.
Sokszor próbáltam leírni, miért is csodálom őket ennyire, de sosem sikerült. Így végül úgy döntöttem, szólnék egy pár szót az új lemezről. A 2005-ös, szerintem még csak nem is tökéletes Dust My Broom, és a 2006-os annál szenzációsabb Juke Joint II után a srácok egy igencsak hosszúra nyújtott pihenőtúrára indultak, melynek keretében többek között Amerikát is útba ejtették. Leginkább ez volt hatással a készülő számokra, habár az Államok légköre már a Juke Jointokat is erőteljesen meghatározta, így azon lemezek kedvelőinek nem lesz harsány a Grainsszel bekövetkező váltás sem. A váltás szót természetesen finoman kell értelmezni, a Boozoo Bajou-ra jellemző határtalan lazaság és légiesség ezúttal is domináns jelleggel bír, a korábbiakhoz képest azonban előtérbe kerül az akusztika és a vokál is, színesítendő a repertoárt. Változatosságuk ellenére a srácok mégis az eddigi leglíraibb énjüket mutatták meg a koronggal - a leglíraibb, legérettebb énjüket.

Ja, és elöljáróban is simán ki merem jelenteni: magasan 2009 legjobbja.

10/10

Címkék: 2009 boozoo bajou studio k7

A bejegyzés trackback címe:

https://ambient.blog.hu/api/trackback/id/tr842992608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gergő 2009.02.23. 02:02:28

hűű! őket bírom nagyon! no ezt gyorsan megkaparintom énis, aztán majd jól megmondom:) Moesko: na de februárban ilyet mondani előre? ;D . Solarról valami infó?

Staley 2009.02.23. 10:56:52

szerintem annyira nem erős (az első szám kifejezetten közhelyesnek tűnt) de elég fasza így is. és a címadó szám meg tiszta porcupine tree, dallamvezetésben, effektekben, hangulatban, mindenhogy. ez nem rossz, sőt, változatosabb lesz tőle az album (én speciel még el is viseltem volna egy pöppet többet ebből a kissé ködös-sejtelmes hangulatból, nem kell mindig a szansájn)

Staley 2009.02.23. 11:02:11

jaj igen és új tosca is van :D és még büdöskölke módjára továbboffolva kikérném a véleményed a gelkáról (toscára kerestem a blogban és egyik mixeden ott voltak mellette). róluk szépeket olvastam a quarton de szerintem unalmasak.

Ismeretlen_47371 2009.02.23. 17:01:19

szerintem is... de ha szeretnéd, előveszem nem létező nacionalizmusomat, és írok róluk pár sort. a lemezük szerintem közepes, néhány jó számmal. új tosca dettó, bár ott nem érzem a számok közötti minőségbeli ingadozást, sokkal egysíkúbb az egész. ezúttal talán túl füstösre vették a figurát, bár a toscáról nyilván nem alkotnék ennyire hamar véleményt, még érlelem kicsit.

Staley 2009.02.25. 15:37:07

inkább a toscáról írj akkor :) a gelkát csak azért kérdeztem, mert ugye magyar és éppen ezért nagyon akartam én szeretni és végig is ment legalább tízszer, de csak olyan szempontból sikerült megszeretnem, hogy milyen jókat lehet rá aludni. de akkor ezzel nem vagyok egyedül.

Ismeretlen_47371 2009.02.25. 15:55:47

igen, igazából én is csak háttérzenének tudtam élvezni, talán három számra ha felfigyeltem - az egyiket bele is vettem az Easy Hours c. mixbe, a The Last Tree igazán jól sikerült szerzeményt. nagyon egyhangú, unalmas anyag. toscáról írok nemsokára.

fighter · http://fightershow.blogspot.com 2009.03.02. 21:19:24

A legkisebb közös többszörös ;) Mit is mondhatnék? Szerintem sem jön ennél jobb már az idén... No és igen, egy jó Tosca kritikát szívesen olvasnék én is. Az a tapasztalatom, hogy kerülik a témát. Mindenki úgy áll hozzá, hogy "még nem jött át", de vajon miért? Lappang benne valami plusz, amit (most még) nem veszünk észre, vagy tényleg csak ennyi, kicsit lapos és sötét...? Ezt már szeretném eldönteni én is :D

Ismeretlen_47371 2009.03.02. 21:34:45

Én már eldöntöttem: egyértelműen visszatértek az Opera-féle esősebb-borúsabb hangzáshoz, én pedig nem kifejezetten kedveltem az Operát. Objektív szemlélőként próbálok tehát hozzáállni, mert ettől még jó volt az Opera, és jó a No Hassle is. Csak mostanában nem sok időm van "objektívkodni". :)

Ismeretlen_47371 2009.03.03. 15:43:24

Na, ebből is látszik, mennyire hangulatlemez a No Hassle, ma például tök nem értek egyet azzal, amit tegnap írtam...
süti beállítások módosítása