MoeskoMusic - ambient blog

(HUN) Magyar nyelvű ambient zenei blog kritikákkal, interjúkkal, mixekkel, valamint mindenféle földi és földöntúli jóval.

(ENG) MoeskoMusic is a Hungarian ambient music blog with reviews, interviews, podcasts and many other things from behind closed eyelids.

Friss topikok

  • GTJV82: Én ezt miért csak most fedeztem fel?! :) Nagyon jó!!! (2014.05.07. 08:46) Maitreya: .74
  • GTJV82: Érdekes, nekem meg pont ilyen bealvós/álmosító hangulat jött le róla. :) Persze attól még nagyon s... (2014.05.07. 08:46) Orbit Over Luna: Transit
  • Werewolfrulez: @Moesko: Ez legyen a legnagyobb gond a világon :D (2014.04.22. 23:52) Anne Chris Bakker: Reminiscences
  • GTJV82: Ez is egy hazai album, ajánlom mindenki szíves figyelmébe: stereomantra.bandcamp.com/album/magic-... (2014.04.16. 08:45) HAZAI LOOPOK
  • pszichedeliksiheder: Még annyit fűznék hozzá amellett, hogy zseniális lemez; a World of Sleepers után ez lett volna a k... (2014.03.25. 12:55) Carbon Based Lifeforms: Twentythree

2008.06.17. 09:27

Voices Of Kwahn: Rebirth

Voices Of Kwahn: Rebirth

2008.06.17. 09:27 Moesko 6 komment

Kiadó: Max Bilt
Megjelenés ideje: 199
3
Műfaj:
ambient, dub, tribal, dance
Kulcsszavak:
sokszínűség
Szerintem:
10/8

CD 1
1. Rebirth (Part 1) (3:51)
2. Third Whale Trip (7:22)
3. Re-Evolution (9:47)
4. The Enlightenment (8:39)
5. Return Journey (13:04)
6. The Transformation (21:41)

CD 2
1. Ya Yae Ya Yo Yo Yo (Mix 1) (6:55)
2. Ya Yae Ya Yo Yo Yo (Mix 2) (6:17)
3. Return Journey (7:05)                 <---- ezt hallhattátok a Café del Mar Volumen Cuatrón
4. Rebirth (Part 2) (6:52)

Jónéhány újdonság után most egy kis időutazásra invitálnálak Titeket, és egy ízig-vérig kilencvenes évekbeli lemezt ajánlanék a figyelmetekbe. Ezt a kis csodát még egy három évvel ezelőtti Cinetrip műsorban hallottam, ahol azon nyomban beleszerettem, megszerezni azonban csak mostanra sikerült - illetve ha teljesen őszinte akarok lenni, még most sem teljesen, ugyanis a gyakorlatilag fellelhetetlen kétlemezes kiadás első korongját, illetve a második korongról két számot mondhatok magaménak.
Az amerikai formáció esetleg a Café del Mar sorozat négyes darabjáról lehet ismerős, a Return Journeyn kívül azonban számomra is újdonság volt a nevük anno. Kezdetben a Voices Of Kwahnt három ember alkotta: Anna Homler szolgáltatta a vokálokat, Nigel Butler állt a billentyűsök mögé, Mark Davies pedig az összes többi hangszert vállalta magára. Első lemezük legjellemzőbb tulajdonsága a sokszínűség, a dark ambienttől kezdve ugyanis a tribalon és a dubon keresztül egészen a pulzáló "ambient-trance"-ig az elektronikus zene valamennyi szeglete helyet kap a lemezen (a második korongon még a breakbeat is előtérbe kerül).
Az egymásba mosódásnak köszönhetően a megszakítatlan hangfolyamat pillanatok alatt indítja el a belső mozit, és bár a Third Wale Trip kissé furcsán szól még a vájtfülű hallgatóknak is, a Re-Evolutiontől kezdve egy tökéletes utazás részesei lehetünk, melyben lebegés és tombolás egyaránt fontos szerepet játszik.
Talán nem esszenciális, de mindenképp remek múltidéző album, mely ma is kiválóan megállja a helyét. Nigel Butler a Rebirth-szöt követően kilépett a formációból, amely ezek után több teret engedett Anna Homler egyébként gyönyörű hangjának, ám sajnos ennek ellenére is rémgyenge lemezeket készített.

Címkék: 1993 voices of kwahn

A bejegyzés trackback címe:

https://ambient.blog.hu/api/trackback/id/tr572992542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johni 2008.06.18. 20:27:16

A bemutato track alapján egész kellemesnek hat. Irigyellek, hogy neked meg van, még akkor is ha csak részben :)

Ismeretlen_47371 2008.06.18. 21:06:48

Ha gondolod, feltöltöm egy tárhelyre, a lemez érdemi része szerintem egyértelműen az első korong.

Johni 2008.06.18. 21:55:53

Ha ilyen gyors neted van,akkor jöhet :) meg akkor már itt kérlek meg rá, hogy valami party-t ajálhatnál a hvégére :P K2-t néztem ki, de hátha tudsz valami mást esetleg :)

Ismeretlen_47371 2008.06.18. 22:27:04

party-kérdésben nem én vagyok a legjobb ember, de jövő héten lesz egy kisebbfajta megmozdulás, ahol egyik ismerősőm, az oldal egyik olvasója is játszani fog! (legalábbis én egyről tudok biztosan, Ő Szolnoki Gergely + a chill-sátorban fog játszani Pálmester is, az ElectroSoundSystem atyja - http://palmester.semmi.se/ ) A fesztiválról itt találsz bővebb információt: http://www.myspace.com/449fest A lemezhez tartozó linket holnap küldöm (gyors net, jaj de jó is lenne). :) Ja, és ma adták postára a Psyshoptól a Kuba CD-t! :D

Johni 2008.06.18. 22:52:05

Köszi, megnézem. Kis mázlista :) én csak a UPC csekket adtam ma postára :D

Johni 2008.06.20. 11:52:32

Megtörtént, meghallgattam. Összességében véve tetszik, de azt aláírom, hogy egy bizonyos fokú hangulat is kell mellé. Elsőre azt hittem, hogy dub-ot fogok hallgatni, de ahogy haladtam előrre stílusok válltogatták egymást, ambient érzések :) Kedvencem a The Enlightment, mikor ezt meghallottam, teljesen azt hittem, hogy egy egyházi kórus fog nekem énekelni, a másik pedig a Return Journey, ezt nem tudom indokolni, ahogy hallgattam úgy tetszett meg. Köszi a kellemes zenei élményt :)
süti beállítások módosítása