MoeskoMusic - ambient blog

(HUN) Magyar nyelvű ambient zenei blog kritikákkal, interjúkkal, mixekkel, valamint mindenféle földi és földöntúli jóval.

(ENG) MoeskoMusic is a Hungarian ambient music blog with reviews, interviews, podcasts and many other things from behind closed eyelids.

Friss topikok

  • GTJV82: Én ezt miért csak most fedeztem fel?! :) Nagyon jó!!! (2014.05.07. 08:46) Maitreya: .74
  • GTJV82: Érdekes, nekem meg pont ilyen bealvós/álmosító hangulat jött le róla. :) Persze attól még nagyon s... (2014.05.07. 08:46) Orbit Over Luna: Transit
  • Werewolfrulez: @Moesko: Ez legyen a legnagyobb gond a világon :D (2014.04.22. 23:52) Anne Chris Bakker: Reminiscences
  • GTJV82: Ez is egy hazai album, ajánlom mindenki szíves figyelmébe: stereomantra.bandcamp.com/album/magic-... (2014.04.16. 08:45) HAZAI LOOPOK
  • pszichedeliksiheder: Még annyit fűznék hozzá amellett, hogy zseniális lemez; a World of Sleepers után ez lett volna a k... (2014.03.25. 12:55) Carbon Based Lifeforms: Twentythree

2008.03.06. 18:25

Distant System: Spiral Empire

Distant System: Spiral Empire

2008.03.06. 18:25 Moesko 8 komment

Kiadó: Celestial Dragon Records
Megjelenés ideje: 2007, de csak 2008 márciusától kapható
Műfaj: psychedelic ambient, donwbeat
Kulcsszavak: precízség, erő, futurizmus
Szerintem: 10/10

1. Astropolis (10:38)
2. Equidinstant (6:10)
3. Light Echoes (9:00)
4. Gravitational Vortices (8:55)
5. H.U.V.A. Network: Time Circles (Distant System Remix) (8:09)
6. Outer Rim (7:50)
7. Cloud Nebula (3:33)
8. Astromech Starport (7:59)

Nem tudom, ki mennyire szereti a Tyler Smith által képviselt Androcell zenei világát, én nem igazán vagyok oda érte. Az olyan számoktól eltekintve, mint mondjuk a Fungus Garden, mindig azt érzem, hogy túlontúl sok az, amit Tyler pajtás belezsúfol a zenéjébe, csűri-csavarja széjjel, de sokszor átesik a ló túlsó oldalára. Ez a kettősség megfigyelhető mind az Emotivision (2004), mind az Efflorescence (2006) című lemezein. A földi jókra ráunva gondolt egyet a srác, és székhelyét az acidben és gombában tocsogó maszlagból az űrbe helyezte. És de jól tette!
A Spiral Empire egész egyszerűen tökéletes. Nem akarom száraz szavakkal és áldefiníciókkal helyettesíteni azt a művészetet, amit Smith jelen albumon vitt végbe, de valahogy úgy kell elképzelni a dolgot, mintha az Aes Dana-féle minimal/morning psychedelic ambientre rátennénk még egy szolid lapáttal, leszűrnénk a fölösleget (ami Villuis kollégánál is akad néha), és megbolondítanánk mindenféle beazonosíthatatlan csodasággal. Az eredmény: egy óra színtiszta űrutazás, a legjobb, legegészségesebb fajtából. A nyolc szám anélkül repít el végtelen messzeségekbe, hogy szétfacsarná az agysejteket. Ugyan pszichedeliáról van szó, a Spiral Empire egyik legjellegzetesebb vonása mégis a tisztaság (persze nem szó szerint). Nem esik bele olyasféle hibákba, minthogy amennyi effektet csak ismer az illető, mind-mind belenyomorítja az albumba, és ha törik, ha szakad, mindent egyszerre játszik le. A Spiral Empire minden apró hangdarabkája a helyén van, és az egész olyan precizitással kidolgozott mestermű, hogy földi ésszel fel sem fogható (H.U.V.A. Network-beütés, ja). A trackek nagy részét egy masszív dob- és basszusritmus adja, melyek szerencsére egyszer sem válnak döngetően idegesítővé (á la Asura).
Nem mellesleg a borító is figyelemre méltó, melyet természetesen most is maga Tyler Smith tervezett. (A Quasga névvel valószínűleg találkozhattál már, emögött Ő áll, és olyan lemezek borítóját álmodta papírra, mint a Natural Born Chillers vagy a Portal Of Perceptions. Nézd meg a honlapját
ITT!)

A Spiral Empire kötelező vétel!
-
SaikoSounds
- Wirikuta
- Beatspace

Hasonló albumok:
- Aes Dana: Memory Shell
- Galaxy: Science Of Ecstasy
- H.U.V.A. Network: Distances
- Solar Fields: Blue Moon Station
- VA: Fahrenheit Project Part Six

Címkék: 2007 2008 celestial dragon records distant system huva network

A bejegyzés trackback címe:

https://ambient.blog.hu/api/trackback/id/tr442992502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mex 2008.03.06. 18:46:58

Nekem is nagyon bejön.Igazi különlegesség, már az elsö számnál éreztem ,h nem mindennapi lesz.Bár inkább a lassabb részek jönnek be.Egyedül a Cloud Nebula ami helyett mást hallanék szivesebben, föleg az az elötti temposabb szám után. Az album kötelező!

Ismeretlen_47371 2008.03.06. 18:53:51

Én a Cloud Nebulával is teljesen baráti viszonyban vagyok, szerintem elég jól kompenzálja a maga rövid kis lebegésével az album erőteljességét.

popszi 2008.03.09. 11:04:13

Nekem eszméletlenül bejön ez az album, hibátlan. más: Találtam egy nagyon jo blogot, lounge, jazz, trip-hop és sokminden más zenével: http://hefiorels-eclectic-music.blogspot.com/

K. 2008.03.12. 19:14:22

Oh men! Kemény. Főleg az utolsó 4 szám; teljes kapituláció az outer rim már egy szoft goának is beillik de nagyon beleilleszkedik a hangulatba, (mintha valami csata zajlana:), aztán a teljes elernyedés. wow.

afo 2008.06.23. 13:42:22

félelmetesen jó, a H.u.v.a. track is meglepően erős. nekem kicsit sok a 0beat rész benne. ezután pont jó levezető az I Awake album.

Ismeretlen_47371 2008.06.24. 16:22:03

szerintem is remekül sikerült a Time Circles. a 0beatben igazad van, bár én egyáltalán nem bánom, ha kevesebb lenne, nekem túl kemény lenne.

afo 2008.06.25. 08:26:40

van tippetek hasonlóan jó albumra mostanában? eddig azt hittem, hogy csak aes dana csinál ilyen muzsikát (na jó, egy-két huva, meg solarfields track is ilyen hangzásvilágú), de ebből még ő is tanulhatna. várom már a 7-es fahrenheitet...

Ismeretlen_47371 2008.06.26. 08:40:10

végül is Asura tavalyi lemeze nem olyan rossz szerintem még a Module 01-et és 02-t érdemes elővenni, bár annyira nem space-es. most kapásból nem jut eszembe más
süti beállítások módosítása