MoeskoMusic - ambient blog

(HUN) Magyar nyelvű ambient zenei blog kritikákkal, interjúkkal, mixekkel, valamint mindenféle földi és földöntúli jóval.

(ENG) MoeskoMusic is a Hungarian ambient music blog with reviews, interviews, podcasts and many other things from behind closed eyelids.

Friss topikok

  • GTJV82: Én ezt miért csak most fedeztem fel?! :) Nagyon jó!!! (2014.05.07. 08:46) Maitreya: .74
  • GTJV82: Érdekes, nekem meg pont ilyen bealvós/álmosító hangulat jött le róla. :) Persze attól még nagyon s... (2014.05.07. 08:46) Orbit Over Luna: Transit
  • Werewolfrulez: @Moesko: Ez legyen a legnagyobb gond a világon :D (2014.04.22. 23:52) Anne Chris Bakker: Reminiscences
  • GTJV82: Ez is egy hazai album, ajánlom mindenki szíves figyelmébe: stereomantra.bandcamp.com/album/magic-... (2014.04.16. 08:45) HAZAI LOOPOK
  • pszichedeliksiheder: Még annyit fűznék hozzá amellett, hogy zseniális lemez; a World of Sleepers után ez lett volna a k... (2014.03.25. 12:55) Carbon Based Lifeforms: Twentythree

2008.01.20. 21:36

Between Interval: Secret Observatory

Between Interval: Secret Observatory

2008.01.20. 21:36 Moesko 6 komment

Kiadó: Spotted Peccary
Megjelenés ideje: 2005. április
Műfaj: space ambient
Kulcsszavak: bolygó, csillagok, galaxis
Szerintem: 10/10

1. Garden Of The Divine (18:15)
2. Surreptitious Ritual (14:53)
3. Forested Veins (14:30)
4. Entropy (8:41)

A névvel először az Ultimae két független válogatáslemezén (Albedo, Oxycanta) találkoztam, ám sokáig nem keltette fel az érdeklődésemet a finom kísérletiességgel vegyített lágy ambient. Aztán gondoltam egyet, és letöltöttem Stefan Jönsson első lemezét, a Radio Silence-et. Tetszett. Tényleg tetszett, és gondolkodtam is, hogy írjak-e róla, aztán úgy voltam vele, persze, miért is ne, elvégre tényleg jól összetett, kellemes korong, de azért előtte még meghallgatom a másodikat is. A Secret Observatory azonban rendesen meglepett. Míg a Radio Silence egy lebegős, néhol sercegős-torzítós, néhol búgós témákból felépített munka, addig a Secret Observatory egy tökéletes űrutazás, melyben elveszik a tér és az idő fogalma.
Az utazás négy részre különíthető el, de a számok olyan tökéletes harmóniában követik egymást, hogy a váltás sehol sem észlelhető. Az albumon nincsenek elnyújtott fokozások, majd nagy kitörések, se bravúros effektzivatarok és dinamikus pulzálások. Mély, lebegős, elszállós zene, melyet a csillagok számlálása közben a legjobb hallgatni.
Látszólag egysíkú, de valójában rendkívül mozgalmas, igazi űrutazás, ahogy csak a legnagyobbak tudják.

Hasonló albumok:

Evan Bartholomew: Caverns Of Time
Pete Namlook & Richie Hawtin: From Within I-II-III
Robert Rich: Illumination
Solar Fields: Extended

A lemezt közvetlenül Stefan Jönssontól rendelheted -
ITT.

Címkék: 2005 between interval spotted peccary

A bejegyzés trackback címe:

https://ambient.blog.hu/api/trackback/id/tr382992478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atos_Levantis 2008.04.11. 15:59:56

MEG VAN!!!:) érdemes volt rá szánni 3 napot

Ismeretlen_47371 2008.04.11. 16:27:27

Meghiszem azt! ;-)

GTJV82 2013.08.30. 00:58:50

Eleinte (nagyon) nem tetszett az album, nem tudom miért, félre is tettem jó sok időre.
Aztán nemrég előszedtem megint, egyik este és nagyon megfogott.
Iszonyúan mély, távoli utazás, most már nagyon tetszik. :)

GTJV82 2013.09.03. 16:09:07

Azóta meghallgattam még 1 albumát, és az is nagyon magas minőséget képvisel: Autumn Continent (2006).
Csak ajánlani tudom! :)
süti beállítások módosítása