MoeskoMusic - ambient blog

(HUN) Magyar nyelvű ambient zenei blog kritikákkal, interjúkkal, mixekkel, valamint mindenféle földi és földöntúli jóval.

(ENG) MoeskoMusic is a Hungarian ambient music blog with reviews, interviews, podcasts and many other things from behind closed eyelids.

Friss topikok

  • GTJV82: Én ezt miért csak most fedeztem fel?! :) Nagyon jó!!! (2014.05.07. 08:46) Maitreya: .74
  • GTJV82: Érdekes, nekem meg pont ilyen bealvós/álmosító hangulat jött le róla. :) Persze attól még nagyon s... (2014.05.07. 08:46) Orbit Over Luna: Transit
  • Werewolfrulez: @Moesko: Ez legyen a legnagyobb gond a világon :D (2014.04.22. 23:52) Anne Chris Bakker: Reminiscences
  • GTJV82: Ez is egy hazai album, ajánlom mindenki szíves figyelmébe: stereomantra.bandcamp.com/album/magic-... (2014.04.16. 08:45) HAZAI LOOPOK
  • pszichedeliksiheder: Még annyit fűznék hozzá amellett, hogy zseniális lemez; a World of Sleepers után ez lett volna a k... (2014.03.25. 12:55) Carbon Based Lifeforms: Twentythree

2014.02.03. 09:41

Otto A Totland: Pinô (lemezkritika + interjú)

Otto A Totland: Pinô (lemezkritika + interjú)

2014.02.03. 09:41 Moesko 2 komment

Otto A Totland - Pino (CD).jpegMegjelent a Deaf Center duó csendesebbik tagjának a bemutatkozó szólólemeze. Az utóbbi évek egyik legjobb kiadványát a Sonic Pieces kiadó gondozta.

(This post is also available in English.)

A Deaf Center egy hangos, kemény témákkal dolgozó drone duó, ahol Erik Skodvin félelmetes viharokon evezi keresztül viking hajóját, és benne a gyanútlan utast. Már ebben a baljóslatú univerzumban is kitüntetett szerepet kapott tehát, amikor a vihar elült, és a víz felszínén szerény bukfencbe kezdtek a zongoradallamok. Nagyon érett már Otto A Totland önálló munkája.

A végeredmény egy 18 etűdből álló, mégis inkább egyetlen szettként megszólaló bensőséges vallomás. A dallamok mindvégig visszafogottak, szépségük minden manírtól mentesen őszinte. Gyakran juttatja eszünkbe a gyerekkori mesekönyvek világát, néhol viszont egy pohár testes vörösbort ad a kezünkbe, és mozdulatlanul pislogó csillagokkal borított téli égboltot a fejünk fölé.

A Pinô klasszikus zongoraszóló ugyan, de műfajilag tőszomszédságban áll az ambienttel, sőt gyakran át is lép arra a területre. Az anyag Nils Frahm stúdiójában készült, ami nem csupán technikai értelemben garantálja a magas minőséget, de rokoni kapcsolatot is teremt: Totland hasonló zenei nyelven játszik, mint amelyet Frahm nagyszerű lemezén, a Felt címűn hallhattunk. A hangszeren való játék mechanikus zörejei, a stúdió (valójában egy nappalihelyiség) padlójának recsegése, az ablak elől tovaszálló holló, a fűtőtestek zúgása és halk köhögés mind-mind a Pinô repertoárját képezik. Totland szó szerint is beenged minket a saját világába, és őszinte, feltétel nélkül szeretetet ad.

Az albumhoz készítettem a kiadónak egy szerény videót. Nézd meg!


A Pinô az első önálló lemezed. Mesélj egy kicsit az elkészítéséről! 

Az album jónéhány darabja már hosszú ideje formálódott. Egy párat már sok évvel ezelőtt megírtam, de akadnak köztük improvizációk is. Az egész anyagot Nils Frahm stúdiójában, a Durtonben vettük fel három nap alatt.

Ha jól tudom, ugyanazon a zongorán játszottál, amelyen Nils Frahm játszott a Wintermusik című lemezen.

Így van. Nagyon szeretek azon a zongorán játszani. Páratlan rezonanciája és sajátosan meleg hangzása van.

Milyen együtt dolgozni Nils Frahmmal?

Nils az alkotás szerves része volt, megtiszteltetés vele dolgozni. Ha ő ott áll melletted, biztos lehetsz benne, hogy jó kezekben vagy. Annak külön örülök, hogy az ő stúdiójában volt lehetőségem felvenni a Pinôt. Ott készült továbbá a masterelés, a keverés és minden utólagos effekt is.

Otto-press-2.jpgErik Skodvinnal pedig már két nagylemezt és néhány kicsit is készítettél. Hogy adaptálható a te jellegzetes pianissimo játékod a Deaf Center súlyos drone univerzumába?

Erik és én egy csomószor ülünk össze jammelni, nagyon szeretek az ő drone világában játszani. Tény, hogy nagyon különböző módon közelítjük meg a zenét - de amikor a két stílust egyesítjük, szerintem nagyszerűen egészítik ki egymást. A Pale Ravine idején még inkább számítógépekkel és sequencerekkel dolgoztunk. Most jellemzőbb az akusztika és az improvizáció.

A Pinô nemrég jelent meg a Sonic Piecesnél. Hogyan tudnád jellemezni a kiadónál lévő hangulatot?

Mind Monique, mind pedig Erik nagyon közeli barátaim, így aztán a Miasmah és a Sonic Pieces egyaránt az "otthonom". Valahogy természetes is volt, hogy ez a lemez a Sonic Piecesnél jelenjen meg. Örülök, hogy Monique is hasonlóan gondolta. A Sonic Pieces kiadó számomra minőségi garancia. Monique hihetetlen gondoskodással készíti a kiadványokat. Minden egyes darab egyfajta művészi kézművesmunka. Úgy érzem, egy nyelvet beszélek nemcsak a kiadónál megjelenő zenékkel, de az alkotóikkal is.

Az albumod véleményem szerint tipikus otthoni zene a maga intimitásával és apró hangjaival. Kíváncsi lennék, hogyan hozható létre ez az érzékeny világ egy koncerten. 

Nagyon is egyetértek: tipikus otthoni zene. Ami azt illeti, koncerten még soha nem játszottam, leszámítva egy szerény bemutató estet a Sonic Pieces rezidencián. Nem is igazán tudom még, hogyan is csináljam majd élőben. Effekteket nem hiszem, hogy használni fogok, habár a lemezen van néhány. Szerintem álló zongorát fogok használni, apró nemezdarabkákkal, valamint a kalapácsokhoz és a billentyűkhöz közel elhelyezett mikrofonokkal.

Most min dolgozol épp? Tervezel valamit a közeljövőre nézve?

Nem igazán tervezek semmit. Van egy teljes munkaidős állásom itt, Norvégiában, és ez elég erősen korlátoz a felkéréseimet illetően. De azért lesz egy háromhetes kis áprilisi turném Japánban Erikkel és Monique-kal. Már nagyon várom!

Címkék: interview 2014 kritikák sonic pieces deaf center otto a totland modern classical

A bejegyzés trackback címe:

http://ambient.blog.hu/api/trackback/id/tr185795497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.02.06. 22:34:10

A videó + a zene tökéletes; sem az írás, sem az interjú nem lett túl bő lére engedve, mondhatni lényegre törő mindkettő :)

Moesko · http://ambient.blog.hu 2014.02.08. 11:14:29

Munkában írtam mindkettőt. :)
Meg hát erről ennyi mondanivalóm volt, és Otto sem túlzottan bőbeszédű. De szerintem ez a zenéjéből is érezhető. :)